اخبار ویژه
مسئول بسیج کارگری استان کرمان خبر داد:

۱۴ واحد تولیدی نامزد اعطای نشان اقتصاد مقاومتی بسیج کارگری

کد خبر : 19857
چهارشنبه 6 اردیبهشت 1402 - 11:24
سید روح الله نیکخواه

مسئول بسیج کارگری استان کرمان گفت: طبق بررسی‌های اولیه ارزیابان ۱۴ واحد تولیدی به مرحله انتخابی اعطای نشان راه یافتند.

 

 

به گزارش خبرنگار بسیج کارگری کرمان؛ روح الله نیک‌خواه ضمن تبریک به مناسبت آغاز هفته کار و کارگر و بسیج کارگری به رزمندگان جنگ اقتصادی و مدافعان تولید،  به تبیین اقدامات سازمان بسیج کارگری در سطح استان کرمان در یک سال گذشته پرداخت و گفت: در سطح کشور، استان کرمان را با نام سردار غیور ولایت «حاج قاسم سلیمانی» می‌شناسد.

وی در خصوص نهادینه‌سازی برنامه‌های جامعه کار و تولید استان در بسیج کارگری اشاره کرد و گفت: با تجدید میثاق همه جبهه مقاومت و در داخل و خارج از کشور تحت عنوان رزمایش جهادگران فاطمی و حیدریون تولید را با حضور ۴۲ گروه جهادی در سال گذشته برگزار کردیم که این گروه‌های جهادی به مناطق محروم اعزام شدند در حالی که ۴۵ هزار بسته معیشتی را به مناطقی که از قبل شناسایی شده بودند، هدایت می‌کردند.

نیک‌خواه ادامه داد: رزمایش جهادگران فاطمی، حیدریون تولید به صورت سراسری در کشور از کنار مرقد مطهر سردار دل‌ها آغاز شد و به صورت ویدئو کنفرانسی در کل کشور به اجرا در آمد.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات استان تاکید کرد: این مراسم(رزمایش جهادگران فاطمی و حیدریون تولید) نهادینه شده است و به صورت مستمر هر سال از کرمان آغاز و به سراسر کشور تعمیم داده خواهد شد.

نیک‌خواه تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۷ برنامه خاص را اجرا کردیم که مهمترین آنها شامل، برگزاری شیفت ایثار به مدت ۵هزار ۴۳ ساعت نفر روز، پیگیری رفع مشکلات ۴۸ کارخانه (مشکلات ۴۳ مورد آن رفع شد)، توزیع ۴۵ هزار بسته معیشتی دستور کار ما بود که ۸۵ هزار بسته توزیع شد، تهیه ۳۰ سری جهیزیه نیز تحویل شد.

مسئول بسیج کارگری استان با بیان اینکه استکبار جهانی با غول‌های رسانه‌ای خود سعی در ناامیدسازی روحیه جهادی کارگران در خطوط تولید دارد، گفت: دشمن با تولیدات چند رسانه‌ای خود قصد دارد عملیات روانی و جنگ سایبری را برای کارگران ایجاد کند، بنابراین جامعه تولید با ساخت  ۸۱۲ کلیپ و تولیدات رسانه‌‌ای فاخر، و راه‌اندازی ۹ شبکهدر فضای مجازی از خود کارگران کارخانجات اقدام در خنثی‌سازی این تحرکات و معرفی دستاوردهای تولید شده در سطح کارخانجات استان، کرده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته نیز همچون همه دوران‌ها در بستر فتنه‌ها دشمن نیز تلاش کرد تا  اغتشاشات و آشوب‌ها را به سطح کارخانجات استان بیاورند، دشمنان به دنبال آن هستند که تحرکات، اعتصابات و اعتراضات را از طریق رسانه‌ها در سال جاری نیز به جامعه کارگری بکشانند در حالی که در سال گذشته شکست خورد و این تحرکات با هوشیاری کارگران خنثی شد و اعتراضات سازمان یافته عقیم ماند.

نیک‌خواه اذعان کرد: در سال گذشته با هوشیاری و بیداری که در صحنه وجود داشت و افراد مخلصی که رصد می‌کردند در این عرصه توانستند  حرکت‌های دشمنان را خنثی شدند.
 
مسئول بسیج کارگری استان کرمان از توزیع ۸۵ هزار بسته معیشتی در سال جاری خبر داد و عنوان کرد: امسال ۳۰ سری جهیزیه نیز تهیه خواهیم کرد، طرح هر حوزه مقاومت ۲۰۰ بسته معیشتی را در سطح استان در دستور کار است که در این طرح ۴۲۵۰ بسته معیشتی به ارزش یک میلیون و ۷۵۰ است، جمع‌آوری و توزیع خواهد شد.

روح الله نیک‌خواه به دیگر اقدامات این نهاد اشاره کرد و گفت: برگزاری ۱۱۶ نشست بصیرتی، تجلیل از ۸۰ کارگر برتر استان، اعزام ۱۴ نفر ارزیاب استانی به مراکز تولیدی استان برای رصد میدانی محیط های کارگری و تولید در راستای انتخاب برترین واحد های تولیدی برای اعطای نشان اقتصاد مقاومتی، از دیگر اقدامات این نهاد است.

وی به اعظای نشان اقتصاد مقاومتی از سوی سازمان بسیج کارگری به واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: ارزیابان ما تا کنون ۱۴ کارخانه را از جهت شاخص‌هایی همچون بهره‌وری، اقتصادمقاومتی، دانش‌بنیانی، را مورد بررسی قرار داده‌اند که به زودی معرفی و طی مراسم به منتخبین این طرح جوایز و نشان اقتصاد‌مقاومتی اهدا خواهد شد.

مسئول بسیج سازندگی ادامه داد:  برگزاری نمایشگاه دستاوردهای واحدهای تولید استان را در صدر برنامه‌های سال جاری بسیج کارگری قرار دادیم و با همکاری شهرداری استان به دنبال ایجاد بازارچه‌هایی در راستای معرفی تولیدات داخلی استان هستیم، زیرا محصولات داخلی ناشناخته باقی مانده‌اند و همین امر سبب عدم رشد تولید در این واحدها شده است.


سید روح‌الله نیک‌خواه در پایان خاطر نشان کرد: لازم است که اصحاب رسانه در جهت معرفی جهادی واحدهای تولیدی استان به صورت میدانی و مطالبه‌گرانه وارد شوند و این مهم را با قلم وزین به گوش مردم برسانند تا حمایت از تولیدات داخلی سرلوحه زندگی مردم گردد.

انتهای خبر / طهماسبی

ارسال توسط : kerman basijkargari
بازدید
دیدگاه