اخبار ویژه
حسین باقری:

مسئول بسیج کارگری کرمان از نمایشگاه دستاوردهای صنعتی استان بازدید کرد

کد خبر : 2784
پنجشنبه 12 شهریور 1394 - 08:13

صبح دیروز (دوشنبه) مسئول بسیج کارگری کرمان از پالایشگاه دستاوردهای صنعتی استان به مدت دو ساعت بازدید کرد.

به گزارش خبر نگار بسیج کارگری، حسین باقری، مسئول بسیج کارگری استان کرمان از نمایشگاه دستاوردهای صنعت استان و آثار شرکت گهر روش بازدید کرد.

شرکت گهر روش، ضمن به نمایش گذاشتن 45 قطعه، از تولید کنندگان قطعه در استان تقاضای ساخت انبوه آنها را داشته که حدود 90 شرکت از ابتدای برپایی نمایشگاه درخواست مشارکت داشته اند.

کار این شرکت در مجموعه گل گهر، بهره برداری سنگ آهن و تعمیرات است.

این شرکت، سنگ آهن استخراج شده را از جهاد نصر تحویل و به شکل کنسانتره تحویل می نماید که نهایتاً این کنسانتره تحویل کارخانه های گندله سازی می گردد.

در ادامه این بازدید، مسئول بسیج کارگری کرمان، از آثار و دستاوردهای معدن گل گهر بازدید کرد.

این معدن 260 میلیون تن ذخیره دارد و بزرگترین معدن خاورمیانه محسوب می گردد.

بهره بردار این معدن، شرکت گل گهر زمین است و کارخانه های کنسانتره و گندله سازی آن در حال تکمیل می باشد.

در ادامه مسئول کارگری استان از سایت پژوهشکده شرکت گل گهر بازدید نمود.

این پژوهشکده سابقه 10 ساله  دارد و 14 نفر در آن مشغول کارند و از طرح ها و پایان نامه های دانشجویی استفاده می نماید. به گفته کارشناسان این غرفه، سال گذشته 3 میلیارد تومان قرارداد بین این شرکت و شرکت های دانشگاهی درراستای حمایت از طرح های دانشگاهی بسته شد؛ اما به دلیل بد بودن اوضاع سنگ آهن در سال جاری به 300میلیون  دلار (حدود یک ششم) رسیده است.

در ادامه نیز از غرفه جهاد نصر سیرجان بازدید شد که کار این شرکت استخراج سنگ آهن است و زیرنظر شرکت جهاد نصر طلایی ایران است.

این شرکت در حال حاضر 2000 کارگر دارد که در معادن 1 و 3 گل و گهر مشغولند. این شرکت حتی در اوج تحریم ها یک نفر را هم بیکار نکرده و از اهداف راهبردی این شرکت توسعه اشتغال می باشد.

در ادامه از گروه صنعتی مروار بازدید شد. این کارخانه از ضایعات مس کنسانتره و سولفاز سدیم و آهک تولید می کند و تمامی مواد تولیدی بازیافت های مس می باشد. در این شرکت حدود 400 نفر کارگر مشغول کارند.

همچنین باقری در ادامه از غرفه شرکت کربن فعال پارس رفسنجان بازدید کرد. این کارخانه که حدود 30 کارگر دارد از پوسته های پسته کربن تولید می کند که این کربن کار تصفیه را انجام می دهد و در پالایشگاههای نفت و گاز کاربرد دارد. این کارخانه برای اولین بار در جهان در رفسنجان ایجاد شد که در سال 1392 وارد بهره برداری شد و سالانه 1000 تن کربن تولید می نماید که ظرفیت اسمی آن 3500 تن می باشد. به گفته مسئولین این غرفه دولت با وادرات بی رویه کربن از چین، این کارخانه را در معرض بحران قرار داده است. از طرفی دولت با صادرات پوست پسته به ترکیه باز هم برای کارخانه مشکل ایجاد کرده است چرا که بعنوان  یک سوخت ارزان قیمت در ترکیه استفاده می شود. در حال حاضر هر کیلو پوست پسته 300 تومان توسط این شرکت خریداری می گردد. در حال حاضر این کارخانه با بدهی 10 میلیاردتومانی مواجه است و از اردیبهشت موفق به پرداخت حقوق کارگران نشده است.

در ادامه نیز از کارخانه تولید پوشاک موسسه خیرین گمنام رفسنجان بازدید شد. این کارخانه 13 سال است که فعال است که سال اول با 12 خیر شروع و هم اکنون 120 خیر دارد و 90 درصد خیرین آنهایی هستند که زمانی تحت پوشش این کارخانه بوده اند. این کارخانه در حال حاضر 120 کارگر دارد. این کارخانه، پوشاک 62 کارخانه را فراهم می کند. حتی لباسهای شرکت سایپا هم توسط این کارخانه تولید می شود و محصولات تولیدی از کیفیت خوبی برخوردارند.

در پایان نیز از غرفه گروه مجتمع صنعتی فناوران صنعت بردسیر بازدید شد. این کارخانه سازه های سوله و قطعات لاستیکی تولید می نماید و حدود 60 کارگر دارد و فروش آن خیلی خوب بوده و مدت 6 سال است که فعال است و در داخل شهرک صنعتی بردسیر مستقر است. این کارخانه دومین تولید کننده لوله های بزرگ لاستیکی در کشور است که این لوله ها در خطوط انتقال آب کابرد دارد. در حال حاضر میزان تولید ماهانه این کارخانه 200 تن انواع سازه های فولادی می باشد که در آینده نزدیک به 500 تن افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

برچسب ها: 
پالایشگاه دستاوردهای صنعتی
کرمان
شرکت گهر روش
معدن گل گهر
سایت پژوهشکده شرکت گل گهر
جهاد نصر سیرجان
گروه صنعتی مروار
شرکت کربن فعال پارس رفسنجان
کارخانه تولید پوشاک موسسه خیرین گمنام رفسنجان
گروه مجتمع صنعتی فناوران صنعت بردسیر

ارسال توسط : kerman basijkargari
بازدید
دیدگاه