اخبار ویژه

سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیون تومانی برا ی ۲۰ نفر اشتغال زایی ایجاد خواهد کرد /پاکزاد نیازمند حمایت مسئولین

کد خبر : 7491
یکشنبه 20 فروردین 1396 - 09:49

شهرکی مدیر عامل شرکت مواد شوینده پاکزاد در کرمان گفت : واحد تولیدی ۱۵ ساله ام از ابتدای سال ۹۴ راکد گردیده است و نیازمند یک سرمایه گذار هستم تا مرا از درگیر شدن در راه های پر پیچ و خم بانک ها رها سازد و زمینه ساز اشتغال ۲۰ نفره در پاکزاد گردد

شهرکی مدیر عامل شرکت مواد شوینده پاکزاد در“ گفتگوی با خبرنگار بسیج کارگری ” در خصوص واحد راکد شده اش گفت : سال ۱۳۷۰۰ از اصفهان به کرمان آمدم و در یکی از خیابان های این شهر مغازه پخش مواد شوینده و غذایی را تاسیس کردم با توجه به اینکه تمام مواد شوینده را از دیگر استان ها خریداری می کردیم ، به  این فکر افتادیم که خودمان واد گردونه تولید این مواد شوینده و بهداشتی شویم.

وی با بیان اینکه به دنبال حذف هزینه حمل و نقل از دیگر شهرها برای خرید مواد بودیم به فکر راه اندازی یک واحد تولید افتادیم ، گفت : یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی شماره یک که نیمه کار بود را خریداری کردیم ان را به اتمام رساندیم  و ماشین الات مورد نیاز  و مجوز های خرید مواد اولیه ، این واحد را  با دو کاربری  تولید ظروف و مواد شوینده  ر اه اندازی نمودیم.

مدیر عامل کارخانه شوینده پاکزاد افزود : سال ۷۵ اولین واحدی که راه اندازی کردیم ، حاوی خط تولید مواد شوینده و ظروف  پلاستیک بود ،  اما بعد از مدتی که کار کردیم اداره نظارت و بهداشت به ما اعلام کرد که نباید در یک واحد تولیدی دو نوع محصول تولید نمودو تجمیع آن مخالف اصول استاندارد است  ، لذا این امر سبب شد تا در سال ۸۰ واحد نیمه کاره دیگری را خریداری کرده و آن را راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد : در سال ۸۰ این واحد دوم نیز آماده شد لذا هر دو واحد با ۴ میلیارد سرمایه اولیه و دو مورد تسهیلاتی که از بانک های صادرات و صنعت و معدن دریافت نمودیم با دو خط تولید مجزای مواد شوینده و ظروف پلاستیکی آماد ه بهره برداری گردید  .

شهرکی تصریح کرد : در ابتدا با نماینده شرکت پاکشو که تولید کننده ، محصولات  گلرنگ ،اکتیو و اوه بودند و به کرمان آمدند وارد مذاکره شدیم که سبب شد تا با ما قرارداد ببندند به این صورت که دستمزدی برای این شرکت های تولیدی کار کنیم ، لذا مدت زمان مدیدی برای این شرکت ها کار کردیم و مدتی هم برا ی شرکت کُندر که او هم تولید کننده مواد شوبنده و پاک کننده با نو و آب ث بود کار کردیم  لذا این همکاری ها  تا سال ۹۰ ادامه یافت .

وی ادامه داد : از سال ۹۰ تصمیم گرفتیم که برای خودمان کار کنیم ، اما متاسفانه سرمایه ما به اندازه ای نبود که بتوانیم این فعل را انجام دهیم ، زیرا سرمایه در گردشی نداشتیم که بشود بر روی آن برنامه ریزی کرد لذا در سال ۹۲ با یکی از شرکت ها ی کرمانی به نام شرکت شیمیایی مولکول آشنا شدیم و با وی شریک شدیم به گونه ای که  سرمایه از آنان کار از ما ، به این صورت مدیران شرکت شیمیای مولکول وعده دادند که از بانک تسهیلات مورد نیاز را دریافت کنند و در اختیار ما قرار دهد و ما نیز در قبال این تامین سرمایه ، سود بانکی را بپردازیم و سهمی هم بار این شرکت قراردهیم لذا با سود ۲۴ درصد عملا این حرکت امکان پذیر نبود .

شهرکی افزود : با توجه به اینکه سود تسهیلات کمر شکن بود اما این همکاری صورت گرفت و به مدت دو سال با شرکت شیمیایی مولکول همکاری کردیم اما با نزدیک شدن به پایان سال ۹۳ و اوج  وضعیت بد اقتصادی اعضای این شرکت که برایشان به صرفه نبود تا با ما همکاری کنند ، لذا کار به تعطیلی واحد کشید .

ویاذعان کرد :  از پایان سال ۹۳ به بعد واحد تولیدی پاکزاد خوابید و ما بیکار شدیم و در سال ۹۴ و ۹۵ ما به صورت کامل به حالت  راکد در آمدیم .

مدیر عامل شرکت پاکزاد به مشکلات فرا رو ی این واحد تولیدی اشاره کرد و افزود : با بیان اینکه هر دو واحد تولید ظروف پلاستیکی و تولید مواد شوینده  آماده بهره برداری هستند ، اما در حال حاضر بزرگترین مشکل ما عدم وجود سرمایه در گردش است گرچه کارگروه رفع موانع تولید ۹۶۰ میلیون  تومان سرمایه در گردش برای مان تصوین کرد اما به علت مالیات ۱۸ میلیون تومانی و عدم بروز رسانی امضاهای این شرکت از جرگه دریافت کنند گان تسهیلات خارج شدیم .

شهرکی تاکید کرد : شرکتی که نزدیک به دو سال است راکد شده و هیجچ درامدی نداشته است ، چطور می تواند مالیات ۱۸ میلیون خود را بپردازد لذا امیدواریم این مشکلات و موانع رفع شده و مسائل اندکی آسان تر شود تا بتوانیم از تسهیلات ستاد اقتصاد مقاومتی صنایع استفاده نماییم .

وی با بیان این مطلب که آمادگی شراکت با هر ارگانی که سرمایه در گردش ما را تامین کند را  داریم،  افزود : در حال حاضر بزرگترین مشکل ما سرمایه در گردش است و اگر کسی می تواند ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه بیاورد ما نیز این  دو واحد را در اختیار وی قرار می دیهم و به صورت شراکت با یکدیگر کار خواهیم کرد که د رابتدای امر نیاز به جذب ۲۰ مهدنس متخصص داریم تا کار را اغاز نماییم .

وی افزود : برای راه اندازی دوباره واحد نیازمند یک سرمایه گذار هستم تا بتوانم با امید به دنبال خرید مواد اولیه بروم و میزان خرید مواد اولیه ماهیانه است و برای یک ماه نیازمند ۱۰۰ میلیون هزینه خرید مواد اولیه هستم لذا این امر سبب می شود تا دو ماه گذر زمان در تامین مواد اولیه  داشته باشم و البته دو ماه طول می کشد تا مواد به کرمان برسد و یک ماه هم برای تبدیل شدن به محصول  زمان لازم است لذا سود اوری شرکت در یک بازه دوساله شکل خواهد گرفت .

وی ادامه داد :این اطمینان را به سرمایه گذار می دهیم که پاکزاد مشکل فروش محصول ندارد زیرا ما با یک شرکت در کرمان قرارداد داریم و هرچی که  ما تولید کنیم را از ما خریداری می کند اما مشکل این جاست که بار اگر  را امروز بخرد ۶ ماه بعد پول می دهد لذا تا پولی دست ما را بگیرد ۶ ماه به طول می انجامد .

شهرکی  به برند خود اشاره کرد و گفت : از سال ۷۵ تا دو سال پیش نمانام  پاکزاد این واحدتولیدی که در طبقه پر مصرف محصولات شیمیایی بود اکنون راکد شده و این نام آشنا از سبد خرید مردم حذف گردیده در حالی که  توان رقابت با همتایان داخلی اش را از نظر قیمت دارد  و حتی می تواند به نصف قیمت محصولات خود را ارائه دهد .

انتهای پیام /

ارسال توسط : kerman basijkargari
بازدید
دیدگاه