اخبار ویژه
مسئول بسیج کارگران و کارخانجات استان مطرح کرد؛

خدمات جهادی واحد های تولیدی و صنعتی بسیج کارگری کرمان در سیل اخیر مثال زدنی است

کد خبر : 18647
شنبه 22 مرداد 1401 - 12:39
سیل

سید روح الله نیک خواه گفت: فعالیت های و خدمات جهادی ادارات و سازمان های استان در خصوص اعزام وسایل مورد نیاز لایه روبی و بهسازی تا توزیع و پخت غذای گرم و حتی کمک های مالی در فروکشت کردن سختی های سیل در استان کرمان مثال زدنی بود که جای تشکر دارد.

 سید روح الله نیک خواه گفت: فعالیت های و خدمات جهادی ادارات و سازمان های استان در خصوص اعزام وسایل مورد نیاز لایه روبی و بهسازی تا توزیع و پخت غذای گرم و حتی کمک های مالی در فروکشت کردن سختی های سیل در استان کرمان مثال زدنی بود که جای تشکر دارد.

 

 

 

به گزارش خبرنگار بسیج کارگری؛ سید روح الله نیک خواه در گفتگو با خبرنگار ما  ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت مظلومانه ی اباعبدالله الحسین علیه السلام به محضررهبر فرزانه ی انقلاب و مقام ولایت امام خامنه ای و جامعه ی کار و تولید و کارگری استان عنوان کرد: با حضور پدیده مونوسون و وقوع سیل در شمال استان کرمان، آسیب فراوانی که به شهرستان های زرند، رفسنجان، سيرجان، شهر بابک، باغین و رباط وارد شده است که در این بین وضعیت شهرستان رفسنجان که ۸۵ درصد دچار آب گرفتگی شده بود، شدید تر است.

وی اظهارکرد: سردار نظری فرمانده ثارالله طی بازدید ای که از مناطق سیل زده داشت بر همکاری و تعامل بین نهاد بسیج کارگری و اداره ی تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان کرمان در رفع مشکل این منطقه تاکید کرد، که در این راستا باهمکاری مجدانه مسئولین این اداره در خصوص جمع آوری، خدمات مالی واعتباری خدمات شایانی صورت گرفت.

 

وی با تشکر از حمایت های مجتبی مصباح مدیر کل اداره تعاون کارو رفاه اجتماعی استان و دیگر ارگان ها و نهاد با بسیج کارگری استان، گفت: این کمک ها با محوریت مرکزیت استان است به مناطق سیل زده ارسال شده است.

 

وی تاکید کرد: کارخانه فروآلیاژ رباط با مدیریت برادر نژاد محمودی در یک اقدام به موقع ۴ دستگاه لدر را برای کمک رسانی به حادثه ی سیل شهر رباط و باغین اعزام کرد  که کمک شایانی به جلوگیری از آب بردگی شهر رباط کرد و مبلغ ۲۰ میلیون تومان هم این واحد صنعتی جهت خدمت رسانی به سیل زده گان کمک نقدی را به حساب بسیج کارگری واریز کرد.

نیک خواه تصریح کرد: در راستای کمک به سیل زده گان شرکت گلنازنیز یک تن روغن مایع را تحویل بسیج داده است که در روز های آینده بین سیل زده گان توزیع خواهد شد. وی به اعزام یک دستگاه تانکر ۱۴ هزار لیتری آب ازسوی جامعه ی عشایری استان اشاره کرد و گفت: این تانکر به شهرستان زرند رسید ، ۵ دستگاه کف کش که جهت تخلیه ی آب موجود در شهر به شهرستان رباط و باغین اعزام شد و اهدا مبلغ صد میلیون ریال نیز ازسوی وحدتی مدیر عامل شرکت سلسله آب حیات اهدا که جای تقدیر دارد.

مسئول بسیج کارگری با اشاره به کمک های خوب در جهت تامین آب معدنی، ادامه داد: شرکت فکور صنعت تهران بزرگ با اقدام به موقع و سریع ۶هزار و نهصد  بطری آب معدنی ۱ونیم لیتری که به ارزش ۱۸۶ ميليون ریال و بالغ بر ۱۳ تن  است را به مناطق  درگیر سیل اعزام کرد و کارخانه لاستیک کرمان بارز نیز ۴ هزار آب معدنی نیم لیتری را به این مناطق اهدا کرد.

سید روح الله نیک خواه با بیان اینکه در سراسر استان حوزه های مقاومت و پایگاه های کارگری همکاری بسیار خوبی داشتند، اظهار کرد: کارخانه جات و شرکت های شهرک های صنعتی و حتی شهرداری ها عملکرد خوبی صورت گرفت، حتی از سوی شهرداری کرمان برادر شعرباف چندین دستگاه لودر و تیم های جهادی به مناطق سیل زده  از جمله  رفسنجان، نرماشیر و دیگر شهرستان اعزام شد.

وی با اشاره به کمک های کارخانه جات، صنایع و صنف کارگران در جهت کمک به مردم سیل زده افزود: از ماشین آلات شرکت گل‌گهرنهایت استفاده شد و همچنین  ساخت یک منزل مسکونی در شهر پاریز که بر عهده ی حوزه بسیج کارگری سيرجان بود در دستور کار قرار دارد که از هفته آینده این منزل مسکونی شروع به ساخت می کند، حتی توزیع غذای  گرم درب منازل توسط گروه های جهادی این سازمان صورت گرفته است و  اعزام ۴ گروه جهادی در گروه کارگری به سيرجان جهت تعمیر منازل آسیب دیده بهسازی و نوسازی ازدیگر اقدامات این نهاد است.

 

سید روح الله نیکخواه ادامه داد: شرکت ذغال سنگ نیز دستگاه هایی مانند تانکر، گریدر، لودر و بیل مکانیکی را به همراه تیم های جهادی معدن کاری جهت بهسازی قنوات و گروه های جهادی توزیع مواد غذایی و گرم به مناطق سیل زده داشته است.

 

وی به کمک های شرکت گهر زمین در سیل اخیر نیز اشاره کرد و گفت: دکتر محمد رضا خضری پور در مدیریت سیلاب های اخیر نیز به  در زمان وقوع سیل به مناطق سیل خیز شهرستان سیرجان ۱۰ نفر نیروی انسانی به همراه ۳ دستگاه خودروی سبک، ۳ دستگاه ماشین آلات راه سازی در مناطق مختلف شهرستان ارسال کرد تا نسبت به عبور سیلاب از مجرای طبیعی به مردم در بخش های مختلف شهرستان کمک کنند.

مسئول بسیج کارگری تاکید کرد: بعد از اتمام بارندگی، این شرکت با اعزام ۱ دستگاه بولدوزر، ۳ دستگاه لودر، ۴ دستگاه کمپرسی، یک دستگاه گریدر، بیش از ۵ دستگاه خودروی سبک وهمچنین با اعزام بیش از ۳۰ نفر نیروی انسانی وبسیجیان به صورت شبانه روزی، در دوشیفت به خدمت رسانی پرداخت که همچنان در امر خدمات رسانی به مردم در شهرستان سیرجان فعال هستند.

وی در پایان ضمن گلایه از عملکرد کمرنگ برخی از واحد های صنعتی وتولیدی تاکید کرد: امیدواریم همکاری این واحدها در زمینه های فرهنگی و مناسبتی مانند آنچه که در سرود سلام فرمانده شاهد آن بودیم، ادامه دار باشند.

 

انتهای پیام/ طهماسبی

 

ارسال توسط : kerman basijkargari
بازدید
دیدگاه