اخبار ویژه
در حاشیه بازدید یک روزه از واحد تولیدی ادویه جات در کرمان ؛

تنها واحد صادر کننده ادویه ایران چشم انتظار سرمایه در گردش

کد خبر : 10207
پنجشنبه 14 دی 1396 - 08:32

کارخانه "نارپ کرمان " تنها واحد بسته بندی مواد غذایی در عرصه ادویه جات در کل کشور و سومین در جهان است که با فرمول استریلازیسیون باعث ماندگاری و تازه نگه داشتن مواد ادویه ایی است که اکنون عدم تامین سرمایه در گردش توان صادراتی اش در حال رکود است .

روز گذشته  حسین باقری فرمانده بسیج کارگری به همراه مسئولین بسیج مهندسین صنعت  از تنها کارخانه تولید و بسته بندی انواع ادویه جات در کرمان بازدید کردند .

کارخانه "نارپ کرمان " تنها واحد بسته بندی مواد غذایی در عرصه ادویه جات در کل کشور و سومین در جهان است که با فرمول استریلازیسیون باعث ماندگاری و تازه نگه داشتن مواد ادویه ایی است .

این  واحد تولیدی که از سال 86 آغاز به کار کرده است در همان سال به عنوان کار افرین برتر و واحد صادر کننده نمونه در کشور شناخته شده است .

جلالیان مدیراین کار خانه به بازدیدکنندگان از این واحد تولیدی گفت : در ابتدای امربا 180 کارگر اغاز به کار کردیم و البته فروش بسیار خوبی را هم تجربه کردیم زیرا تکنولوژی ما مانند "تابش "  نبود .

وی  اذعان کرد : در کل جهان برای اینکه موادغذایی را استاندارد سازی نمایید و از سم افلا توکسین و دیگر سموم آنان را حفظ کنند از عملیات تابش امواج رادیو کتیو استفاده می شود که با انفجار در شاکله سموم و باکتری ها  مواد غذایی را از هر ماده سمی پاک سازی می کنند

صادر کننده نمونه کرمانی افزود  : فرایند " تابش " بر مواد غذایی گرچه مزیت هایی  دارد اما باعث می شود که مقداری از رادیو اکتیو تابیده شد در مواد با قی بماند و این اثر را در دراز مدت بر بدن انسان بگذارد و سبب سقط جنین ، بلوغ زود رس و پیش فعالی در کودکان می شود .

جلالیان تاکید کرد  : فرایند استریلازیسیون که اکنون جایگزین تابش شده ، بسیار مفید است زیرا از باکتری های مفید برای از بین بردن سم افلاتوکسین استفاده می شود ، به گونه  ایی که باکتری ها به سم حمله ور شده و طی یک مبارزه انان را از بین می برند لذا هیچ ماده یی به مواد غذایی تابیده و یا تزریق نمی شود ، به این صورت سلامت غذایی ماده مورد نظر در راس قرار می گیرد .

وی  مدعی شد  : واحد تولیدی ما تنها در کرمان و سومین در جهان است لذا همین امر سبب شده است که بازار صادراتی بسیار خوبی داشته باشیم و اصلا مشکل فروش محصولات خود را نداریم اما بزرگترین مشکل ما سرمایه در گردش است  زیرا تامین مواد اولیه از کشاورز منوط به پرداخت نقدی است زیرا برای کشاورز قابل قبول نیست که محصولش را اقساطی خرید کنیم و البته منطقی هم نیست زیرا کشاورز با ارائه محصول می خواهد که حاصل دسترنجش را دریافت کند .

کارآفرین نمونه کرمانی تصریح کرد  : کمبود سرمایه در گردش سبب شده است که این واحد تولیدی با رکود مواجه شود و از 180 کارگر تنها 25 نفر باقی بماند لذا این امر ما را بر آن داشت تا در صدد فروش تنها دستگاه استریلازیسیون ایران باشیم اما بازم هم دست بر زانو زدیم و با شعار ما باید پیروز شویم بر سر کار مانده ایم .

جلالیان در پایان خاطر نشان کرد : اگر 4 میلیارد سرمایه در گردش به این واحد تولیدی و صادراتی تزریق شود قابلیت جذب 100 کارگر دیگر را داریم زیرا اصلا مشکل بازار فروش نداریم و به راحتی می توانیم محصولات تولید شده را به خارج از ایران صادر کنیم .

 

ارسال توسط : kerman basijkargari
بازدید
دیدگاه