اخبار ویژه
در حاشیه آخرین جلسه اقشار بسیج با مدیران عرصه تولید صورت گرفت:

تقدیر از مدیرانی که در عرصه رفع موانع تولید بن بست شکنی کردند

کد خبر : 10843
سه شنبه 15 اسفند 1396 - 08:12

دکتر کاظمی معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله کرمان از زحمات اقشار بسیج و مدیران این عرصه در جهت تقویت بستر اقتصادی کشور و استان تشکر کرد و اعلام کرد امیدواریم در سال آـینده نیز ۲۵۰۰ واحد تولیدی تعطیل نیمه تعطیل و راکد هم به جرگه تولید بر گردند و این امر بدون همت مدیران امکان پذیر نخواهد بود .

 روز گذشته طی یک نشست خصوصی مدیران اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ،مدیر کل تامین اجتماعی ، معاون صنایع سازمان صنعت و معدن و مدیر کل اداره کل مالیاتی استان کرمان تقدیر شد .

این نشست که با همکاری وتعامل بین سازمان های بسیج کارگری ، کارمندی ، اصناف و مهندسین صنعت و این مدیران کل در طول یک سال جلسات مداوم و رفع موانع بسیاری از واحد های تولیدی در جهت تقویت تولید و پایداری واحد هاو کارگاههای کوچک شکل گرفته بود روز گذشته به کار یک ساله خود پایان داد .

در این جلسه دکتر کاظمی معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله کرمان از زحمات اقشار بسیج و این مدیران در جهت تقویت بستر اقتصادی کشور و استان تشکر کرد و اعلام کرد امیدواریم در سال آـینده نیز ۲۵۰۰ واحد تولیدی تعطیل نیمه تعطیل و راکد هم به جرگه تولید بر گردند و این امر بدون همت مدیران امکان پذیر نخواهد بود .

در ادامه این جلسه مهندس غفاری نژاد معاون صنایع به چند نکته اشاره کرد و گفت : بزرگترین مشکلات ما در این عرصه یک سری قوانین به نام  قوانین مزاحم هستند  که در سال گذشته استاندار کرمان از همه خواست تا این قوانین مزاحم را مکتوب کنند تا حذف گردند اما هنوز اجرایی نشده است .

وی ادامه داد : اگر قوانین مزاحم در بروکراسی های اداری استان حذف گردند بسیاری از مشکلات حذف خواهند شد .

غفاری نژاد ادامه داد :ما نیازمند یک ریشه یابی و نیاز سنجی در عرصه مشکلات بخش تولید هستیم تا از ریشه مشکلات بررسی و کلاسه بندی کنیم و بعد از حل کامل یک معزل و مشکل ریشه بعدی را خشک کنیم لذا جلسات ما باید به هم افزایی بدل گردند .

غفاری نژاد اذعان کرد : بزرگترین بخش از مشکلات استان کرمان بخش افاغنه در دشت زحمتکشان هستند که کل آجر استان را البتهبی کیفیت تولید می کنند و برای خودشان یه بروکراسی ویژه دارند لذا این بخش از صنعت عملا در دست مردم این شهر و کشور نیست لذا باید این معزل بر طرف گردد .

معاون صنایع استان در ادامه ابراز کرد : اگر قرار است با کالای قاچاق برخورد شود و مبارزه جدی صورت گیرد باید سراسری باشد نه اینکهدر کرمان اجرا شود در یزد و اصفهان رها باشد ، در این صورت تنها واحد صنفی ما در استان متضرر می شود زیرا قاچاق از این استان ها به کرمان صورت می گیرد .

مدیر ستادمبارزه با قاچاق کالا نیز گفت : عملا با قاچاق کالا برخورد نمی شود و کالاها به اتش کشیده نمی شوند بهترین خیاطان ایران در کشور های ترکیه و … مشغول به کار هستند و عملا در ایران خیاطی برای تولید  پوشاک وجود ندارد و  توان تولیدی این کالبه صفر رسیده است  لذا ۸۵ درصد پوشاک داخل بازار قاچاق است .

وی در پایان خاطر نشان کرد : دشمن قرار گاه تاکتیکی خود را در بحث اقتصادی خود را در بحث اقتصادی به خوبی تشکیل داده و چینش دقیقی انجام داده است لذا اگر اکنون معبر مبارزه را ایجاد نکنیم در این جنگ نا برابر شکست خواهیم خورد.

انتهای پیام /

ارسال توسط : kerman basijkargari
بازدید
دیدگاه