اخبار ویژه
در حاشیه دیدار با مدیر اداره تعاون شهرستان مطرح شد؛

بهترین راه برای حل مطالبات تولیدی فعال شدن ادارت شهرستان زیر مجموعه اداره کل است

کد خبر : 17076
سه شنبه 2 شهریور 1400 - 22:18

محمد مرادی گفت: اگر ادارات کل در سطح شهرستان استان کرمان واحد های شهرستانی سطح شهر کرمان را فعال کنند با نگاه منطقه ایی بسیاری از مشکلات قابل رفع شدن هستند اما وقتی ادارات شهرستانی وجود ندارند وباید با ادارات کل همکاری شدمشکلات در سطح کلان باید بررسی شوند وعملا قابلت حل شدن پیدا نمی کنند.

مسئول بسیج کارگری در ادامه دیدارهای داخلی با جامعه کار و تولید ضمن بازدید از مجموعه اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان کرمان با مدیر و معاونان این واحد نیز دیدار و گفتگو کرد.

محمد مرادی مدیر اداره تعاون کارو رفاه اجتماعی ضمن ابراز خرسندی از حضور مسول بسیج کارگری استان در این مجموعه گفت:شهرستان کرمان به علت حضور دستگاه های مرکزی و ادارات کل همیشه سبب انواع تعارضات در رفع مشکلات اقتصادی و کارگری بوده اند.

وی ادامه داد: اگر ادارات کل در سطح شهرستان استان کرمان واحد های شهرستانی سطح شهر کرمان را فعال کنند با نگاه منطقه ایی بسیاری از مشکلات قابل رفع شدن هستند اما وقتی ادارات شهرستانی وجود ندارند وباید با ادارات کل همکاری شدمشکلات در سطح کلان باید بررسی شوند وعملا قابلت حل شدن پیدا نمی کنند.

مرادی اذعان کرد: برای جلوگیری از اعتصابات احتمالی و یا استثمار کارگر طرح خود بازرسی را در واحد های تولیدی فعال کرده ایم که مسولین ایمنی وبا اصطلاح hse ها را برای این طرح منصوب کرده ایم زیرا عملا بازرسی از تمام واحد های تولیدی با نیروی کمی که داریم غیر ممکن هست و شاید در سال یکبار از واحدی بتوانیم دیدار کنیم در حالی که نیازمند نظارت لحظه ایی هستیم .

مدیریت شهرستان کرمان تاکید کرد: در راستای مشکلات کرونایی کمیته رفع مشکلات بیمه بیکاری در این اداره راه اندازی شده است گرچه کارگران بیمه ساختمانی بعد از گذشت 6 ماه هنوز بیمه انها از سوی مجلس تاییدیه نگرفته است که می تواند به بحران تبدیل شود لذا هشدار را به نمایندگان استان داده ایم.

وی افزود: کمیته بیمه اداره تعاون لحظه ایی بررسی می کند و اگر واحد در 10 روز اینده قرار است دچار مشکل شود در اولویت قرار می گیرد و بررسی می شود تا این اتفاق رخ ندهد و کمتر واحدی به علت مشکلات بیمه ایی از کار و تولید دست بکشد.

مرادی با بیان اینکه در حساس ترین و بحرانی ترین زمان ممکن قرار داریم که هر ان ممکن است با یک جرقه انواع تحصنات کارگری را شاهد باشیم، گفت: شرایط بد اقتصادی و بیماری کرونا بسیاری از واحد های تولیدی را عملا با مشکل عدم پرداخت دستمزد روبه رو ساخته است گرچه بیمه بیکاری اندکی مسکن است اما هیچ کارگری دریافت بیمه بیکاری به عدم کارکردن را نمی پذیرد لذاباید واحد های تولیدی تقویت شوند تا مانع تعطیلی انها شود

وی با بیان اینکه در استان کرمان 25 هزار واحد کارگری داریم، تاکید کرد: در حال حاضر 16 هزار واحد فعال هستند و 500 واحد نیز بالای 50 نفر کارگر دارند اما اداره تعاون تنها 60 نفر پرسنل دارند که توان بازرسی از همه اینها برایش مقدور نیست لذا بسیج در این عرصه می تواند کمک حال ما باشد.

 

ارسال توسط : kerman basijkargari
بازدید
دیدگاه