اخبار ویژه
در دومین نشست هم اندیشی بسیج کارگری مطرح شد؛

هوشیار باشی باید به پایین ترین سطح جامعه نفوذ کند/ احصاء مشکلات کارگری در اولویت است

کد خبر : 18876
شنبه 16 مهر 1401 - 13:43
1

سید روح الله نیکخواه مسئول بسیج کارگری گفت: هوشیار باشی، اصلی است باید در جامعه نهادینه شود، تا به اعضای یک خانواده نیز رسوخ کند، ما به عنوان بازوی عملیاتی و اجرایی در کنار تمامی واحد های تولیدی و کارگری استان هستیم و تارفع کامل مشکلات شما را همراهی خواهیم کرد به شرط آنکه هر واحد تولیدی مشکلات را شناسایی و در رفع احصاء آنها تلاش کند.

به گزارش "خبرنگار بسیج کارگری" دومین نشست هم اندیشی سازمان بسیج کارگری به ریاست مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و دبیری بسیج کارگری در سالن همایش های سازمان تامین اجتماعی استان کرمان با حضور مدیران کارخانجات و کارگاه های بزرگ تولیدی استان برگزار شد.

 

سرهنگ پاسدار سید روح الله نیک خواه در ابتدای این جلسه با اشاره به سه محور اصلی این نشست گفت: 3 مورد اصلی رفع موانع تولید، اسیب شناسی  مشکلات کارگری و روابط کار و تبلیغ و معرفی محصولات داخلی استان از اهم موارد مورد طرح در این نشست هستند.

 

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات استان کرمان تاکید کرد: رفع موانع و مشکلات کارگری استان تنها با تعهد و بصیرت مدیران و همراهی با اعضای کارگروه جامعه کارو تولید رفع می شود.

 

وی با بیان اینکه ما همواره همراه مدیران و مئافع حقوق کارگران هستیم تاکید کرد: همیشه مشکلات اقتصادی و مشکلات کارگری وجود داشته است اما حرف ما این است که قبل از تبدیل این مشکلات در سایه سوءتفاهم ها به التهابات و تجمعات کارگری، هوشمندانه مورد بررسی و رصد قرار گیرند و با اقدام به موقع کارگر ما به اخلال گر تبدیل نشود.

 

نیکخواه با بیان اینکه  مشکلات کارگران را نباید تا سر حد اخلالگری رها کرد، گفت: ما بسیاری از کانون ها را شناسایی کردیم و بارها به مدیران آنها هشدار داده ایم که اگر مشکلات احصاء نشود تبدیل به بحران و التهاب می شوند اما مسئولان بی توجهی می کنند و بعد از رخداد التهاب دست به دامان بسیج کارگری می شوند تا مشکل را حل کند.

 

مسئول بسیج کارگران وکارخانحات استان کرمان ادامه داد: ما همراه و بازوی اجرایی مدیران در واحد های تولیدی هستیم بنابر این وقتی هشداری داده می شود که حاصل رصد ماست باید مدیران سریعا در صحنه و میدان باشند و سعی در حل موضوع کنند، گرچه حتی مدیران نباید اجازده دهند این کانون شکل بگیرد و قبل از ایجاد التهاب مشکل را حل کنند.

 

وی به موضوع مهسا امینی نیز اشاره کرد و گفت: بسیاری از کسانی که دستگیر شده اند سنی حدود 15 سال تا 23 سال داشته اندکه این نشان از عدم آگاهی از موقعیت و حتی دین در کشور دارد که نباید اجازه داد این نسل که نادانسته به این مهلکه وارد شده است رها شوند و باید نسبت به رفع سوالات آنها اقدامی جدی صورت گیرد.

 

نیکخواه اذعان کرد: یکی از دسیسه های دشمن استفاده از دختران جوان ما بوده است زیرا پدران و مادران ابزار خطرناک رسانه را در اختیار فرزندان بدون نظارت قرار داده اند و همین امر مشکلات بسیاری را رقم زده است که بعد ها ممکن است همین جنبش ها به دانشگاه و مدارس و حتی تشکلات کارگری نفوذ پیدا کنند و مردم را ضمن به مهلکه انداختن دچار مشکلات فراوان کنند.

 

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات استان تاکید کرد: ما بارها عنوان کرده ایم که باید از جامعه مراقبت کرد و 70 درصد جامعه ما را پوشش های کارگری تشکیل داده است و نباید هرگز کارگر ما به عنوان اخلالگر نقش آفرینی کند بنابراین به تمام واحد های تولیدی اعلام کرده ایم که آسیب های واحد تولیدی خود را به ما ارائه کنند و 90 درصد تا کنون ارسال شده است.

وی اذعان کرد: رفع مشکلات باید در بستر هیئت اندیشه ورز مطرح  شود به عنوان بستری برای تصمیم سازی عمل کند در حالی که از 256 واحد صنعتی در یکی از شهرک های صنعتی کرمان 100 واحد تعطیل شده است و کارگرش بیکاراست، این می تواند بستر التهابات شود که طرح آن و رفع مشکلات رکودی در این واحد ها از اولویت های ماست.

 

نیکخواه در پایان خاطر نشان کرد: هوشیار باشی، اصلی است باید در جامعه نهادینه شود، تا به اعضای یک خانواده نیز رسوخ کند، ما به عنوان بازوی عملیاتی و اجرایی در کنار تمامی واحد های تولیدی و کارگری استان هستیم و تارفع کامل مشکلات شما را همراهی خواهیم کرد به شرط آنکه هر واحد تولیدی مشکلات را شناسایی و در رفع احصاء آنها تلاش کند.

انتهای پیام/ طهماسبی

 

ارسال توسط : kerman basijkargari
بازدید
دیدگاه