اخبار ویژه
توسط منتخب ویژه صنایع کوچک جشنواره بسیج کارگری صورت گرفت؛

یازده محصول ارگانیک از شیر پسته تا ماست اسپار ابتکار بانوی مخترع کرمانی

کد خبر : 7382
سه شنبه 17 اسفند 1395 - 10:57

خانم صدیقی مدیر تولید و آزمایشگاه محصولات تازه و نوین کارخانه شیر پگاه کرمان با اختراع و تولید 11 محصول لبنی تحت عنوان غذا دارو پا به جشنواره نخبگان و نوآوران بسیج کارگری گذاشت و عنوان نخبه برتری صنایع کوچک را به خود اختصاص داد .

خانم صدیقی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار بسیج کارگری کرمان ، گفت : هدف اصلی  از تولید  فراوردهای لبنی سلامت آحاد جامعه است چه خوب است که این سلامتی با استفاده از غذا داروها  نیز تضمین شود .

وی ادامه داد : سالیان درازی است که مردم ایران گرفتار بیماری ها زیادی  به علت تغذیه نا مناسب و نادرست شده است لذا به جای استفاده از دارو های شیمیایی که گاها مضرات زیادی را هم بعد از تکمیل دوره درمان به وجود می آورند بهتر است که از غذا داروها استفاده شود گرچه  استفاده از این نوع محصولات هنوز در ایران جای نیافتاده است اما این غذا دارو ها با اثر گذاری بالایی که دارند در پاره ای از مواقع می توانند نقش خود داردو را در رفع بیماری ایفا کنند .

نخبه برتر صنایع کوچک عنوان کرد : ما در کارخانه شیر پگاه کرمان نزدیک به 11 نوع محصول ارگانیک و جدید را با نام غذا دارو تولید کرده ایم  که حتی به عنوان نوشیدنی سالم هم می توان از آن استفاده نمود .

صدیقی به محصولات جدید که تمام تحقیقات آن در داخل کشور انجام شده است اشاره کرد و گفت : اولین محصول پنیر سیر بیوتیک است که از ریشه کاسنی مواد فیبری   آن گرفته شده،  تولید گردیده است ، این پنیر کم نمک بوده و با فرایند اولترا فیلتراسیون تولید شده است و برای بیماران با فشار خون بالا بسیار مفید می باشد .

و ی به دومین محصول ساخته شده اشاره کرد و گفت : شیر پسته ،ریز مغزی حاوی آهن است ، این محصول از مغز خام پسته کال و نارس تولید می شود که هم خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و هم از  سم افلاتوکسینی که به محصول پسته نفوذ می کند  ، عاری می باشد زیرا در این مرحله هنور پسته کال و و نارس است و سم به درون مغز پسته نفوذ نکرده است این شیر نیز برای افرادی که دچار کم خونی شدیدی هستند بسیار موثر است .

نخبه جوان جشنواره بسیج کارگری ابراز کرد : سومین محصول ساخته شده در پگاه کرمان تولید شیر غنی شده با ادویه  وانیل است که دکتر ابراهیمی مدیر عامل کارخانه  ایده پردازی تولید این محصول را بر عهده داشته است و بنده نیز مدیریت اجرای آن را بر عهده گرفتم .

صدیقی به دیگر محصولات اختراع شده در  این واحد تولیدی اشاره کرد و گفت : تولید شیر با ریز مغذی ویتامین دی نیز از افتخارات کارخانه پگاه است ، امروزه اکثر خانواده ها از قرص کلسی فورول استفاده می کنند و یا آمپول های حاوی ویتامین دی را تزریق می کنند لذا چه بهتر بود بجای استفاده از داروهای شیمیایی رژیم غذایی به سمت استفاده از غذا داروها برود و از محصولاتی که با ریز مغزی ها غنی شده اند استفاده شود .

مدیر تولید کارخانه پگاه به تولید یک نوع  کشک  غنی شده است ، نیز اشاره کرد و گفت : این نوع کشک با دو پروتئین ایزوله سویا و کنجاله کنجد غنی شده است ، از پوکی استخوان جلوگیری کرده و فراسود مند نیز هست .

وی  ادامه داد : ماست اسپار نیز از دیگر محصولات شیر پگاه است که در روستای میمند شهربابک کرمان تولید می شود که متاسفانه چون پاستوریزه نیست می تواند خیلی از بیماری های تب مالت ، حصبه وبیماریهای کلیوی را ایجاد کند لذا با توجه به این امر که این ماست منبع غنی از انتی اکسیدان و سبزیجات ضد سرطان هست ما این نوع ماست را کپی برداری از سنت کرده و در صنعت پیاده سازی کردیم  و اکنون در سبد محصولات غذایی پگاه جای گرفته است .

صدیقی به پنیر ثانوی اشاره کرد و گفت : این محصول با سبزیجات داخل کالباس غنی سازی شده وطعمی همچون کالباس را دارد لذا به علت پروتئین بالایی که این پنیر دارد می تواند جایگزین مناسبی برا یمصرف کننندگان کالباس باشد .

وی آخرین محصول از این 11 طرح ابتکاری را خامه پسته  عنوان کرد و گفت : خامه پسته به علت طعم متفاوتی که در بخش خامه ای دارد و با ذائقه مردمی هم بسیار سازگار است لذا  این محصول هم از استقبال بالای مردمی برخوردار شد و اکنون هم در سبد غذا داروهای پگاه کرمان جایگاه ویژه ای دارد .

مدیر تولید و تحقیقات کارخانه شیر پگاه تصریح کرد : بهره برداری از سنت و استفاده آن در صنعت باعث محبوبیت و اعتماد مردم ایران نسبت به غذای مصرفی که دارند ، می شود لذا فروش این یازده محصول ارگانیک غذا دارو رشد به سزایی داشته و رقمی نزدیک به  دویست و هفتادو پنج  هزار میلیارد ریال افزایش سرمایه برای این کارخانه ایجاد کرده است .

انتهای پیام /

ارسال توسط : kerman basijkargari
بازدید
دیدگاه