اخبار ویژه
دیروز برگزار شد ؛

کارخانه لاستیک بارز کرمان مجری عملیات پدافند غیر عامل

کد خبر : 9263
دوشنبه 17 مهر 1396 - 08:58

روز گذشته جلسه بررسی و واکاوی چگونگی اجرای پدافند غیر عامل در کارخانه بارز با حضور مسئولین کارخانه و فرمانده بسیج کارگری و هیئت همراه برگزار شد

کارخانه لاستیک بارز کرمان مجری عملیات پدافند غیر عامل گردید .

روز گذشته جلسه بررسی و واکاوی چگونگی اجرای پدافند غیر عامل در کارخانه بارز با حضور مسئولین کارخانه و فرمانده بسیج کارگری و هیئت همراه برگزار شد 

 پدافند غیر عامل ؛ نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌گردد که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است. اقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابجایی، فریب، مکان یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار، اختفاء، ماکت فریبنده و سازه‌های امن می‌باشد.

در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند در حالیکه در پدافند عامل مانند سیستم‌های ضدهوایی و هواپیماهای رهگیر، تنها نیروهای مسلح مسئولیت برعهده دارند.

 

پدافند غیر عامل برای تقویت توان داخلی کارخانه و آمادگی کامل مدیریت بحران در سطح کارخانه جات توسط مدیران و کارگران صورت می گیرد و یکی از ملزمات هر کارخانه است تا توان خود را نیز بسنجد .

 

 

ارسال توسط : kerman basijkargari
بازدید
دیدگاه