اخبار ویژه
سردار مطهری در حاشیه برگزاری پدافند غیر عامل لاستیک بارز مطرح کرد :

پدافند یک اصل است برای حفاظت از مردم و زیر ساخت های یک کشور

کد خبر : 10144
چهارشنبه 6 دی 1396 - 12:32

در تمام اعصار انسان ها سعی در حفاظت از محیط زندگی خویش داشتند چینی ها با دیوار چین و در ایران نیز با ساخت ارگ ها و قلعه ها ، لذا اکنون هم باید از این محیط هم در فضای سایبری و هم در فضای حقیقی و دفاعی حفاظت کرد .

پدافند غیر عامل کارخانه لاستیک بارز کرمان در محل این کارخانه برگزار شد .

لاستیک بارز کرمان روزگذشته میزبان سردار مطهری ،جانشین سپاه ثارالله ، بابایی فرماندار کرمان و سلاجقه مسئول پدافند غیر عامل استانداری ، مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولان و مدیران استانی نیز بود .

قبل از اجرای مانور پدافند غیر عامل همایش ، پدافند برگزار شد

در ابتدای این جلسه مشرفی مدیر عامل کارخانه بارزدر جایگاه سخنران قرار گرفت و گفت : هنگامی که کلمه پدافند غیر عامل بیان می شود ذهن همه به مسائلی چون جنگ و .. می رود اما در حال حاضر حوادث و خسارت های پدیده های طبیعی آنقدر زیاد شده است که مدیریت این نوع اتفاقات خود یک نوع پدافند غیر عامل محسوب می شود لذا باید در این زمینه ها هم آمادگی کامل را داشت .

وی ا دامه داد : در زلزله بم که اوج خسارت های انسانی و مادی برایمان به وجود آورد لذا این نشان داد که ما آماده نبودیم اما بعد از این واقعه ایران سعی کرد خود را آماده کند لذا اکنون چند زلزله بالای 6 ریشتری را کرمان تجربه می کند اما حتی یک نفر تلفات انسانی نداشتیم .

 مشرفی افزود : اکنون در استان کرمان 190 هزار واحد مسکونی وجود دارد که 40 هزار تای آنها کاملا فرسوده اند لذا باید برای این اتفاقات برنامه ایی جدی را پایه گذاری کرد و مابقی خانه ها نیز تا زلزله 6 ریشتر توان دارد و ترک می خورند لذا آنها هم باید مقاوم سازی شوند  .

 

سلاجقه مدیر پدافند غیر عامل استانداری کرمان با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در خصوص پدافند غیر عامل گفت : پدافند غیر عامل مانند مصون سازی بدن انسان است ،این مصون سازی همچون واکسن عمل می کند ، در خصوص خباثتی که دشمنان به ایران اسلامی دارند باید به گونه ایی عمل شود که اگر اقدامی کرد ، اثری از خود نتواند بر جای بگذارد همچون واکسن بر بدن .

وی ادامه داد : ما تهدیدات زیادی را از حوادث طبیعی تا ،  منشا انسانی داریم و در بین حوادث طبیعی سیل و زلزله ، سرما و گرما بزرگترین تهدیدات است .

سلاجقه ادامه داد : با هوشمند شدن دستگاه ها و بالا رفتن توان سایبر و فرمان پذیری این نوع سیستم ها گرچه فرصت های زیادی دارد اما تهدیدات وخسارات زیادی را می تواند از خود بر جای بگذارد لذا مصون سازی در این عرصه از همه مهمتر است .

در ادامه سردار مطهری افزود : پدافند یک اصل است و این امر به دنبال کاهش خسارت ، حفظ سرمایه و حفاظت از مردم ،تاسیسات و ایمن سازی کشور است .

وی ادامه داد : دشمن شناسی از اصول اصلی اسلام است و در قران کریم 1900 آیه و نزدیک به یک سوم آن به دشمن شناسی اشاره شده است .

وی افزود : در تمام اعصار انسان ها سعی در حفاظت از محیط زندگی خویش داشتند چینی ها با دیوار چین و  در ایران نیز با ساخت ارگ ها و قلعه ها،  لذا اکنون هم باید از این محیط هم در فضای سایبری و هم در فضای حقیقی و دفاعی  حفاظت کرد.

مطهری در پایان خاطر نشان کرد : بصیرت مردم در 9 دی 88 نیز که فتنه انگیزی دشمنان و عاملانشان را خنثی کرد و دشمن را مستاصل کرد ، نیزنوعی پدافند غیر عامل بود لذا این نوع پدافند ها می تواند یک اصل باشد و خاص نظامی ها نیست .

 

ارسال توسط : kerman basijkargari
بازدید
دیدگاه