اخبار ویژه
در جلسه هم افزایی مدیران تولید مطرح شد :

قفل معزل بیکاری تنها با کلید تولید باز می شود

کد خبر : 9386
چهارشنبه 26 مهر 1396 - 11:45

نخجوان مدیر کارخانه خوراک و دام گفت : اگر بخواهیم مشکل و معزل بزرگ بیکاری را در کشور حل کنیم تنها با رفع موانع و رشد تولید می توانیم و این امر تنها با اصلاح قانون تولید و حذف چند تبصره می تواند حل شود .

 

روز گذشته جلسه هم افزایی مدیران تولید در محل سالن جلسات ساختمان اقشار بسیج با حضور معاون هماهنگ کننده سپاه دکتر کاظمی و به میزبانی بسیج کارگری استان برگزارشد .

حسین باقری فرمانده بسیج کارگری استان در ابتدا ضمن خوشامد گویی به مدیران گفت : از ابتدای سال جاری تا کنون از 90 کارخانه در سطح استان بازدید به عمل آمده و مشکلات کارخانجات از نزدیک لمس گردیده است والبته اقداماتی نیز از قبیل برگزاری جلسات با مسئولین ،حتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ،مکاتبات با مسئولینی که می توانستند مشکل کارخانه ها را حل کنند و غیره انجام شده است .

وی ادامه داد : بسیج کارگری نهادی مردمی است و با روحیه مطالبه گری به دنبال رفع موانع تولید و البته قصد یافتن معبری جهت بن بست شکنی تولید در سطح استان را دارد .

معاون هماهنگ کننده سپاه نیز ادامه داد : هدف از برگزاری این نوع جلسات یافتن راهی برای حل معزلات و مشکلات فعلی کارخانجات استان در سطح تولید است لذا نباید از قانون به صورت یک جانبه استفاده کرد و باید راهکاری داده شود که هم  کارگروهم کار فرما از این راهکارقانونی بهره مند شوند وقانون اگر بر همه جنبه ها اشرافیت نداشته باشد خود باعث ایجاد مشکل می شود .

وی ادامه داد : این شعار که اگر در اقتصاد رقابتی سازنده صورت گیرد اقتصاد شکوفا می شود هم غلط است زیرا رقابت فعلی در سطح کشور عادلانه نیست هم نسبت به محصولات تولیدی داخل کشور و هم نسبت به محصولات وادراتی زیرا این شعار حق کارگاه های کوچک را زیر پا می گذارند .

دکتر کاظمی ابراز کرد : این شعار تنها به خارجی ها گرا داده است زیرا وحد های کوچک و بزرگ یکی یکی رقبای خود را برای فروش بهتر از میدان خارج کرده و خودشان برند می شوند و به تنهایی کا رمی کنند لذا برای کسی که از خارج می خواهند به ایران ضربه بزند به راحتی همان یک کارخانه در مقابلشان هست و رقابت با یک کارخانه از 20 کارخانه در همین عرصه راحت تر است .

وی در پایان خاطر نشان کرد : باید روحیه رفاقتی در تولید جای روحیه و شعار رقابتی را بگیرد و واحد های کوچک زیر چتر حمایت واحد های بزرگ قرار بگیرند و با نام و برند آنها تولید کنند و بفروشند تا واحدی تعطیل نشود و به طبع آن بازاریان هم د رکنار کارخانجات قرار گیرند تا مشکل فروش این واحد ها هم حل شود به راحتی خواهیم دید بعد از یک مدت کمبود محصول نخواهد بود و راه واردات به خودی خود بسته می شود  .

در ادامه همتی مدیر کارتن سازی کرمان گفت : یکی از بزرگترین مشکل ما در بخش تولید نیروی متخصصی است که نزدیک به 20 سال آنها را آموزش داده ایم اما نمی توانیم از آنها استفاده کنیم زیرا سختی کار انان را بازنشست می کند .

وی افزود : یکی دو نفر از کارگران با شیطنت باعث شدند که کارخانه ما جزو کارخانه های آلوده قرار گیرد و در نظارت ها این برای مسئولین محرز شود لذا اکنون به ما سختی کار داده اند با اینکه چند ناظر دیگر هم بررسی کردند که کارخانه ما آلودگی ندارد ،چون گرد وغبار برای دستگاه های ما مضرر است و نباید باشد لذا این گزارش داده شد و 43 کارگر ما با 20 سال کار بازنشست شدند .

وی خاطر نشان کرد : الان دو سال است که هیچ اقدامی صورت نمی گیرد تا تمام 73 کارگر ما بازنشست شوند، حتی بیمه هم  به ما اجاز نمی دهد که به عنوان مشاور از آنها استفاده کنیم لذا با این اوضاع تا شش ماهه آینده کارخانه کارتن سازی را تعطیل خواهیم کرد زیرا نیرویی برای کار در آن نداریم .

مینایی مدیر کارخانه اطمینان صنعت نیز گفت : با توجه به اینکه 90 درصد سازه های استان بتنی است و تنها 10 در صد انها فلزی است لذا این زیبنده استان نیست که با وجود کارخانه های بزرگ این عرصه در کرمان کارها به خارج از استان تحویل داده شود به طور مثال پروژه گودال خشت مال ها می توانست کار و هزینه دو سال تمام کارخانه های داخلی کرمان را تا مین کند اما متاسفانه در تهران این سازه ساخته و به کرمان حمل شده است لذا در خصوص کارخانه های داخلی این بی انصافی است در استان باشد و از شهرهای دیگر در خواست شود .

دعاگویی مدیر کارخانه چاپ و حروف باران نیز افزود : مسئولین استان کرمان توجهی به صنعت ندارند وکسی به دنبال اشتغال نیست و به نظر می آید در تعطیلی واحد های تولیدی و تعدیلی کارگران قصدی در کار است تا همه دستگاه های تولیدی بخوابند  .

وی ادامه داد : ما در چاپخانه 42 کارگر داشتیم اما از ابتدای مهر 96 تعداد 12 نیرو را تعدیل کرده ایم در حالی که با یک و نیم میلیارد تومان می توانستم برای 60 نفر اشتغال ایجاد کنم اما این مهم مورد حمایت قرار نمی گیرد .

دعاگویی افزود : برای اینکه تولید را رونق دهم تسهیلات گرفتم که آنقدر سود و دیر کرد بانک ها زیاد بود که مجبور شدم بهترین دستگاه چاپ را که د رایران نمونه اش نبود بفروشم و پول بانک را بدهم و عملا یک خط تولید را فدای بانک کردم تا خانه ام را از زیر پایم نکشد .

مدیر کارخانه حروف باران خاطر نشان کرد : پسر من هم در شهرک صنعتی یک واحد تولیدی چاپ داشت که او هم 10 نفر نیرو داشت وقتی که دید نمی تواند تعطیل کرد و اکنون ما دو واحد تولیدی از ابتدای مهر 22 نفر تعدیل کردیم این کجا رشد تولید و اشتغال است ؟؟؟

نخجوان مدیر کارخانه خوراک و دام نیز گفت : 70 تا 75 درصد معزل بیکاری با اصلاح قانون و چند تبصره حل می شود که در این بندها خلاصه می شود ،بانک ها و تسهیلات، جلوگیری از تولیدات زیر پله ایی ، پرورش نیروهای متخصص،مالیات 4 درصد و ارزش افزوده، اصلاح قانون دسته چک ، بازاریابی حرفه ایی و قانون عادلانه برای کار

وی ادامه داد : در کجای دنیا حقوق کارگری که د رمعدن و در عمق 800 متری زمین کا رمی کند با کارگری که د رمغازه زیر باد کولر فروشندگی میکند یکسان است ؟؟ لذا قانون فعلی کار در ایران عادلانه نیست یا عادلانه است اما اجرا نمی شود .

نخجوان اضافه کرد : حتی در دیگر شهرهای استان هم بیشتر به تولید و تولید کننده اهمیت می دهند به طور مثال درمشهد به تولید کننده سهمیه مواد اولیه برای ساخت سوله و غیره داده می شود اما برای ساخت یک سوله باید سیمان را آزاد بخریم نه سهمیه ایی .

نخجوان خاطر نشان کرد : کسی به دنبال حل و رفع مشکلات نمی گردد همچنان نگاه به بیرون وجود دارد

دکتر کاظمی در جمع بندی نهایی نیز گفت : اکنون وضعیت جنگی است درجنگ هم بی تدبیری هم خیانت و هم بی تقوایی وجود دارد .

وی ادامه داد : اکنون با تعطیلی هر واحد تولیدی یک خطی می شکند و دشمن هرچه می خواهد می کند گرچه در جنگ سربازان از بین می روند در این جنگ هم ما با تعدیل کارگرانمان درحال تلفات دادن هستیم لذا این شما فرماندهان جنگ هستید که اوضاع را درک می کنید نه کسانی که در بیرون میدان نشسته اند اما باید مقاومت کنید .

انتهای پیام /

 

 

 

 

 

ارسال توسط : kerman basijkargari
بازدید
دیدگاه