اخبار ویژه
طرح برتری که به جشنواره نوآوری های بسیج کارگری راه یافت ؛

طراحی دستگاه تولید نخ نا یکنواخت مخصوص پارچه های عبایی

کد خبر : 7255
سه شنبه 3 اسفند 1395 - 12:21

کارخانه پشم بافی آسیا که به تازه گی گوی پیشرفت در عرصه عمل به اقتصاد مقاومتی از همتایان خود ربوده است به تولید انبوه پارچه ابایی با طراحی دستگاه نخ نا یکنواخت توسطه تیم فنی و مهندسی کارخانه که متشکل از نخبگان کارگری اش است ، روی اورده و بازار جدیدی برای سفارشات خود ایجاد کرده و توانسته هزینه 2 میلیاردی را در 50 میلیون تومان خلاصه کرده است .

به گزارش خبر نگار بسیج کارگری کرمان ؛راه اندازی خط تولید نخ  نا یک نواخت تنها باهزینه کرد 50 میلیون تومانی

سرگروه تیم فنی کارخانه فاستونی کرمان که دستگاه نخ نا یکنواخت را برای پارچه های عبایی طراحی کرده است ، گفت : دستگاه تولید نخ نا یکنواخت که باید تولید نخ  را با میرکون  بالا و  پایین همزمان  به وجود آورد (یعنی در قسمتی نخ نازک و در قسمتی هم از ضخامت بالا ) که بسیار مورد نیاز است تنها با هزینه 50میلیونی صورت گرفت .

حسینی تصریح کرد :با توجه به اینکه سفارشات پارچه عبایی توسط یک تاجر بزرگ برای فروش در بازار نجف به فاستونی آسیا داده شد و تولید این نوع پارچه برای کارخانه مقرون به صرفه بود و دستگاه تولید این  نخ هم در این واحد تولیدی وجود نداشت تصمیم به خرید این دستگاه تولید نخ نمودیم که با هزینه 2 میلیارد و 4 میلیون تومان برای واردات آن روبه رو شدیم .

وی افزود : قیمت هر دستگاه تولید نخ نا یکنواخت نزدیک به هشتصد میلیون تومان می شد که با توجه به حجم سفارشات نیاز به 3 دستگاه بود که باید از خارج وارد می شد لذا تیم تحقیقات و توسعه کارخانه آسیا گرد هم جمع شدند تا ضمن تثبیت سفارش پارچه عبایی ، بتوان خط تولیدی را برای این نوع پارچه راه اندازی کرد.

این نخبه کارگری ادامه داد : بعد از هم اندیشی تیم مهندسی تصمیم گرفته شد تا چند دستگاه رینگ تولید را تغییر کاربری داده و با قراردادن قطعاتی بر روی آن و نوشتن برنامه هایی برای تولید نخ این دستگاه را راه اندازی کنیم

سرگروه تیم فنی ادامه داد  :دستگاه رینگ را تغییر کاربری دادیم و با نصب دو عدد ریورتو ، پی اس دی و تعدادی هم ملوگرام و برنامه های نرم افزاری برنامه ای مرتب را بر ای ان دستگاه نوشتیم که باعث شد به نخ ها افکت داده شود .

وی اذعان کرد  : برنامه ریزی برای این دستگاه نزدیک به دو ماه طول کشید زیرا افکت های مختلف را نیاز داشت تا حالت شطرنجی را بر روی پارچه ایجاد کند لذا بعد از روند طولانی مدت تنظیم برنامه بر روی پارچه های عبایی محصول تولیدی این دستگاه را با همتایان وارداتی اش  در دیگر کارخانجات نساجی مقایسه کردیم.

حسینی  با بیان اینکه در آزمایش  مقایسه دستگاه ساخته شده با همتایان وارداتی اش سربلند بیرون آمدیم ، گفت : تغیر کاربری در یک دستگاهی که قابل استفاده نبود و بعد گرفتن نتیجه مثبت از عملکرد دستگاه تازه ساز خستگی تلاش 4 ماهه متخصصان را از تن آنان زدود .

سرگروه تیم فنی کارخانه فاستونی کرمان ابراز کرد  : این دستگاه هم از نظر کیفیت و هم از نظر دقت کارکردی مثبت دارد و حتی کارگران متخصص در قسمت نرم کننده لباس هم بر روی این دستگاه کارکردند تا خشنی پارچه گرفته شود و پارچه تولیدی نرم و لطیف باشد .

وی در پایان خاطر نشان کرد : سه سرگروه تیم مهندسی و تحقیقات متشکل از آقایان حسینی ،شفیع زاده و نظری است که کارهای تحقیقاتی این کارخانه را برا ی تیم های مهندسی هدایت می کنند .

انتهای پیام /

ارسال توسط : kerman basijkargari
بازدید
دیدگاه