اخبار ویژه
حسین باقری در جلسه ستاد برنامه ریزی هفته کار و کارگر گفت :

جشن روز کارگری با تکریم از خانواده شهید شاخص کارگری همراه می شود

کد خبر : 7581
پنجشنبه 31 فروردین 1396 - 09:39

حسین باقری فرمانده بسیج کارگری گفت : اولین اولویت بسج کارگری در هفته کار و کارگر تکریم از خانواده شهید لطفعلی محسن بیگی شهید شاخص کارگری و تقدیر از کارگران نمونه و تلاش گران عرصه تولید است .


اولین جلسه برنامه ریزی بزرگداشت هفته کار ، کارگر و بسیج کارگری با حضور مدیر کل تعاون ، سازمان تامین اجتماعی ، فرمانده بسیج کارگری و جمعی از مدیران عرصه تولید و صنعت در سالن ایثار اداره کل تعاون کارو رفاه اجتماعی استان برگزار شد .
در ابتدای این جلسه آقای نخعی معاونت اجتماعی این سازمان گفت : هفته کار، کارگر و بسیج کارگری از پنجم اردیبهشت ماه جاری آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت لذا برای این هفته برنامه هایی در جهت حفظ کرامت کارگران تدوین شده است که در سه بخش ورزشی ، فرهنگی  و اجتماعی ایفای نقش خواهند کرد .
رضا اسماعیلی مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان در ادامه افزود : در کرمان نزدیک به سیصد هزار کارگر بیمه شده داریم که عددی نزدیک به یک میلیون نفر با عنوان خانواده های همین تعداد کارگر بیمه شده  با انان زندگی می کنند .
وی افزود : نقش کارگران در عرصه های مختلف بی بدیل بوده است لذا  وجود هزار شهید کارگری از بین چندین هزار شهید استان کرمان نشانه همین حضور در عرصه های مختلف خدمت به انقلاب است .
رضا اسماعیلی در پایان خاطر نشان کرد : قطعا نقش کارگران انچنان پررنگ است که میتواند با تولید در عرصه اقتصادی توان در پرداخت کارفرما را بیشتر قدرت خرید کارگران را بالاتر برده و سبب رشد کیفیت و بهره بری در تولید محصولات داخلی شود .
در ادامه  مدیر کل سازمان تامین اجتماعی افزود : هرجا کارگر و کارفرمایی وجود داشته باشد تامین امنیت اسایش وی برعهده سازمان تامین اجتماعی است ، دراستان کرمان چهارصد و سی و پنج هزار بیمه شده ی اصلی در کارگاه های تولیدی استان  اشتغال دارند که از این تعداد دویست و نود و پنج هزار نفر در چهل و دو هزار کارگاه مشغول به کار هستند .
وی ابراز کرد:  سرمایه گذاری های ایجاد شده در سطح استان باعث افزایش اشتغال و در نتیجه افزایش بیمه شده گان تامین اجتماعی گردیده است ،دویست و نودو شش هزار خانوار بازنشسته و صد وشصت هزار نفر از جمعیت استان مستمری بگیر هستند 
حسین باقری فرمانده بسیج کارگری در ادامه افزود : اولین  اولویت بسج کارگری در هفته کار و کارگر تکریم  از خانواده شهید لطفعلی محسن بیگی شهید شاخص کارگری و تقدیر از کارگران نمونه و تلاش گران عرصه تولید است 
وی ادامه داد  سنت حسنه و نیکو در بسیج کارگری که چند سالی مرسوم شده است انتخاب یک شهید به عنوان شاخص کارگری است که زندگی نامه ، وصیت نامه و اخلاقیات شهید مورد نظر که امثال لطفعلی محسن بیگی می باشد در طول یک سال در بین کارگران و حلقه های صالحین کارگری تبیین و انتشار می یابد  تا چراغ معنوی راه تولید کنندگان گردد
 وی در پایان  خاطر نشان کرد: شهید محسن بیگی از کارگران شرکت ذغال سنگ در شهرستان کوهبنان بوده است و در عملیات های بسیاری حضور یافته اند در سن 48 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند لذا در 6 اردیبهشت ماه از خانواده معزز این شهید تکریم خواهد شد  .
انتهای پیام /

ارسال توسط : kerman basijkargari
بازدید
دیدگاه