اخبار ویژه
در حاشیه بازدید مسئول بسیج کارگری از واحد تولید مرغ گوشتی رضوان مطرح شد؛

تسهیلاتی برای کشاورزی و دامپروری یا سدی بر سر راه تولید / وقتی بانک عامل در کاهش پرورش مرغ نقش کلیدی دارد

کد خبر : 16607
پنجشنبه 9 اردیبهشت 1400 - 11:08

یکی از بانک های استان در راستای تقسیط بدهی های مرغ گوشتی رضوان که 4 مرحله سود و جریمه و .... را برای این مجموعه محاسبه کرده است سند رهنی این واحد نیمه صنعتی را بدون اینکه تسهیلاتی را به ان اختصاص داده باشد به تملک بانک در اورده است لذا در این خصوص هم با کارشناسان دادگستری در راستای راستی ازمایی و شفافیت مالی این مجموعه همکاری ندارد.

به گزارش خبرنگار بسیج کارگری ؛ هم زمان با اغاز هفته کار و کارگر و بسیج کارگری روز گذشته محسن شفیعی به همراه تیم رسانه ایی این حوزه از واحد تولیدی 50 ساله پرورش مرغ گوشتی رضوان که دچار مشکلات عدیده ایی است بازدید کرد. مرغ گوشتی رضوان که از سال 1356 با همت جوان 20 ساله در بیابان روستای بیاض شهرستان انار اغاز به کار کرد تا اوایل سال 90 با قدرت فعالیت داشت و مرغ مورد نیاز استان کرمان را تامین می کرد از سال 90 به بعد در گیر تقسیط بدهی های بانکی گردید و تا کنون ادامه دارد .

مرغ گوشتی رضوان که توسط پدر ایجاد شده بود اکنون توسط فرزندان قصد دارد که به کار ادامه دهد اما متاسفانه با پلمپ عامدانه چاه اب این دهکده پرورش مرغ که حتی فراورده  های دامی اولیه خودش را نیز کشت  می کرد و نیازی به واردات نهاده های دامی نداشت اکنون به مخروبه ایی بدل شده است که تنها علت آن دریافت تسهیلات و به تملک دراوردن مرغداری توسط بانک است.

در حالی که پسران رحیمی مدعی هستند پدر انها در طول مدت اخذ دریافت تسهیلاتی که به صورت مرحله ایی پرداخت شده است کل اصل پول را پرداخته اند اما بانک مدعی است که هنوز اصل پول پرداخت نشده  و تنها جرائم آنها پرداخت شده است . بانک با مدعای عدم پرداخت اقساط تهسلات 3 دونگ از زمین کشاورزی را تملک کرده است اما بانک حتی یک بار هم برای مشخص نمودن ملک خود اقدامی نداشته است و از مرغداران جوان رحیمی هم خواسته در زمین های وی کشت و پرورشی نداشته باشند لذا در این وان افزای مرغ به نظر می رسه پروژه به زمین زدن واحد های پرورش مرغ از سال 90 کلید خورده بود که اکنون کشور به بحران مرغ بدل شده است .

گرچه کار گروه رفع موانع تولید در قوه قضائیه استان کرمان برگزار شده بود اما حق صحبت به رحیمی های جوان داده نشده است و بانک از اعلام ریز تسهیلات به کارشناس دادگستری نیز شانه خالی کرده است لذا اگر تخلفی عامدانه شکل نگرفته است چرا باید بانک با تمام قدرت در مقابل تولید کننده و تمامی دستگاه های اجرایی داخل استان کرمان قد علم کند برادران رحیمی از اینکه پدر انها در پروسه پیگیری رفع موانع تولید در محور کرمان رفسنجان جان خود را از دست داده است ، ابراز ناراحتی کردند و گفتند: هنوز چهل پدر تمام نشده بود که بانک چاه اب را پلمپ کرد و زمین های مرغ داری را از طریق اجراییات به اختیار خود در اورد و عملا دست ما را از نگهداری زمین های کشاورزی و سوله های پرورش مرغ که به صورت مکانیزه و اتومات کوتاه کرد و مکان مرغ داری را به مخروبه ایی بدل ساخت.

رحیمی جوان در ادامه افزود : اگر بانک دست خود از روی زمین های این مطقه که نزدیک به  هکتار است بردار و اجازه حفاری دوباره چاه به ما داده شود بی شک در عرض 3 ماه هر سه سالن پرورش مرغ را فعال 30 نفر را به کار و مرغ استان را تامین خواهیم کرد.

رحیمی در ادامه اذعان کرد: در بحبوحه جنگ و مشکلات عدیده و بعد از آن مجموعه ما سر پا ایستاد و به فعالیت خود ادامه داد و به عنوان واحد نمونه در سال 75 معرفی  و پدر ما نیز به عنوان تولید کننده نمونه در استان کرمان شناخته شده است اما در حال حاضر از تلاش 40 ساله پدر تنها مخروبه ای باقی مانده است و حتی کل درختان این مرغ داری به علت بسته شدن چاه اب خشک شدند و کسی جوابگوی اتفاق رخ داده نیست .

رحیمی جوان اذعان کرد: برای دیدار با ایت الله رئیسی 3 شبانه روز را در میدان انقلاب درداخل ماشین خوابیدم تا بتوانم وی را بببینم اما مدیران دفتر وی اجازه دیدار مستقیم من را با ایشان ندادند لذا نامه را به دفتر داده ونا امیدانه به کرمان برگشتم  و هنوز خبری از پیگیری ان نشده است .

وی ادامه داد: با اینکه مادر بنده مدیر عامل این شرکت تعاونی است اما اجازه دفاع از خودش را در جلسه رفع موانع تولید در داخل استان به وی ندادند.

رحیمی جوان اذعان کرد: بعد از فوت پدر بیمه به عنوان خسارت 50 میلیون به حساب ما واریز کرد اما بانک ان را نیز تملیک کرد به عنوان بدهی لذا اصل وام 90 میلیونی که بعد از پرداخت هر قسط مرحله دوم ان تا 4 مرحله پرداخت می شد چطور هنوز پرداخت نشده است لذا این برای ما بسیار جای سوال دارد که پیگیر شفافیت مالی آن شده ایم که هنوز بانک کشاورزی هرگز در این زمینه با ما همکاری نداشته است.

با این اوصاف به نظر می رسد تلاشی عامدانه و متفکرانه برای تخریب کشور ایران د رحال شکل گیری است که تا بحران های بزرگی چون پیاز ، سیب زمینی ، مرغ، گوشت و .... در معیشت مردم رقم بخورد. محسن شفیعی نیز اذعان کرد: قصد داریم از طرق بسیج کارگری برای احیای دوباره این واحد تولیدی تلاش کنیم تا شعار رهبر انقلاب در خصوص تولید مانع زدایی ، حمایت ها و پشتیبانی های محقق گردد.

انتهای پیام /طهماسبی

ارسال توسط : kerman basijkargari
بازدید
دیدگاه