اخبار ویژه
به همت بسیج کارخانجات، کارگران و کارمندان صورت گرفت؛

اتمدید 6 ماهه پروانه بهره برداری مرغ گوشتی رضوان /همراهی بانک کشاورزی در شفاف سازی تسهیلات دریافتی این مجموعه

کد خبر : 16744
یکشنبه 19 اردیبهشت 1400 - 23:44

اولین جلسه تخصصی رفع موانع تولید استان در سال 1400 با همکاری متواضعانه مدیریت بانک کشاورزی استان کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بسیج کارگری؛ بعد ازبازدید مسئول بسیج کارگران وکارخانجات استان کرمان از واحد پرورش مرغ گوشتی رضوان شهرستان بیاض در رفسنجان و شنیدن و دیدن مشکلات اصلی این واحد تولیدی در عدم جوجه ریزی و اغاز به کار دوباره،تدبیری اندیشیده شد تا در سال پشتیبانی ها و مانع زدایی ها بروکراسی های پیچیده اداری طی یک دیدار صمیمانه حذف شوند .

 

در همین راستا اولین کارگروه تخصصی رفع موانع تولید متشکل از اعضای قشر بسیج کارگران و کارخانجات ، کارمندان و حقوقدانان استان کرمان به میزبانی مدیریت کل شعب بانک های کشاورزی در استان کرمان برگزار شد .

محمدی مدیریت عامل بانک کشاورزی  برای رفع موانع تولیدی این واحد که اکنون کشور نیاز مبرم به آن دارد پیش قدم بود، لذا بعد از شنیدن صحبت های مدیران شرکت تعاونی مرغ گوشتی رضوان، ضمن ارایه توضیحاتی مبنی بر عدم دخالت مستقیم بانک در بهره برداری از این مجموعه اشاره کرد و گفت: به واسطه به تعویق افتادن تسهیلات پرداختی بانک به دریافت کنندگان آن، سند این مجموعه به تملک بانک درامده است لذا بانک باید آن را بفروشد تا بتواند به ریال تبدیل کند و اقساط را به صفر برساند صمن اینکه در طول مدت این 3 سال بانک حتی امین هم برای اموالش در این مجموعه انتخاب نکرده است و اجازه نگهداری را به خود مالکان داده است، چطور مانع تراشی داشته است؟

مدیریت شعب بانک کشاورزی استان اذعان کرد: ما بارها از مالکان خواسته ایم که برای رفع مشکلات ایجاد شده به بانک مراجعه کنند اما کاهلی از خود مالکان صورت گرفت و عدم حضور انها بانک را به تملیک واحد اجبار کرده است و این هم به قانون بر می گردد و انگیزه شخصی پشت آن نیست.

وی افزود: پروانه این مجموعه هم به ما مربوط نیست و علت اعلام بانک مبنی بر بدهی این مجموعه به علت  استعلامی بوده که نهاد مربوطه خواسته است لذا برای رفع این مشکل پیشنهاد ماست که صاحبان و مالکان این مجموعه شروع به تولید کنند ما هم از نهاد مربوطه می خواهیم که پروانه بهره برداری این مجموعه را به مدت 6 ماه تمدید کنند لذا اگر در طول این مدت تولید صورت نگیرد بانک مجبور است که ملک را به مزایده بگذارد.

محمدی به وجود یک شخص به عنوان امین در این مجموعه از سوی بانک اشاره کرد و گفت : همزمان با تمدید پروانه تولید، بانک نیز شخص رحیمی کوچک را به عنوان امین بانک در این مجموعه جهت حراست از اموال بانک منصوب می کند  تا خودشان بر کار نظارت داشته باشند  و عملا نماینده بانک در ملک مشایی شناخته شوند.

محمدی در پایان از بد اخلاقی رسانه ها گلایه کرد و گفت : یک سویه به دادگاه رفتن بدون شنیدن سخنان سوی دیگر ماجرا، پسندیده نیست لذا نتشار خبر تعطیلی یک مجموعه پرورشی مرغ گوشتی که بعد از فوت مدیر اصلی شرکت تعاونی سال ها دچار بحران شده بود نوک پیکان اتهام را به سمت بانک نشانه رفت  درحالی که بانک تمام تلاش خود را جهت همکاری داشته است زیرا ما حتی امین انتخاب نکرده و حتی به مزایده نگذاشته ایم  .

وی ابراز کرد: ما با تمام قوا حتی در اجرای اقاله ( واگذاری ملک تملیک شده بانک که باید به مزایده گذاشته شود) هم برادران رحیمی را همراهی می کنیم و درصورتی که 10 درصد قیمت را به بانک بپردازند مابقی ان را برایشان تقسیط می کنیم تا صاحبان زمین تملیک شده  را از بانک بخرند و حتی یک تیم کارشناسی را در بانک مستقر می کنیم تا ریز تسهیلات و پرداختی ها را دقیق برای مالکان شرح دهند.

محمدی مدیر عامل بانک کشاورزی شعب استان کرمان در پایان ابراز کرد: تحت هیج شرایطی به دنبال تعطیلی یک واحد تولیدی نیستیم ضمن اینکه برای  مالکان هم هیج اجبار و معذوریتی در جهت عدم کار و بهره وری ایجاد نکرده ایم لذا از همین فردا می توانند جوجه ریزی خود را در سالن های پرورش مرغ انجام دهند.

انتهای پیام / طهماسبی

ارسال توسط : kerman basijkargari
بازدید
دیدگاه